Vezetéstechnika Győr

Szia!

 A tréningről


A tréning szót könnyen összekapcsolhatjuk az oktatás, tanítás szavakkal.
Ezzel szemben én nem szeretnék oktatásról, ne adj isten kioktatásról beszélni. Inkább úgy jellemezném a tréninget, hogy egy együtt eltöltött jó hangulatú nap során a személyes tapasztalataim és az elmúlt évek alatt megszerzett gyakorlat szórakoztató átadásával szeretnélek megismertetni a motorozás alapjaival.
Nem adok jogosítványt, nem jogosítalak fel semmire, viszont ha te is szeretnéd, baleset megelőzési ötletekkel, vezetéstechnikai tanácsokkal, gyakorlati megoldásokkal gyarapíthatom tudásodat, így nem a saját bőrödön kell megtapasztalnod a motorozás hátulütőit, hanem felkészülten nézhetsz szembe velük.

Amit megtanulhatsz:
Gondolom, nem mondok újat azzal, hogy az a motorozási tudás, mely a jogosítvány megszerzéséhez szükséges, roppant kevés a közúton való életben maradáshoz.
A tréningeken azt szoktam mondani, hogy amikor a motoros kitolja a motorját a garázsból, onnantól ő lesz John Mclain a Die Hard valamennyi részéből. Úgy kell közlekednünk a motorral, mintha mindenki csak ránk vadászna az autók, kamionok, buszok kormánya mögül, a bicikliken ülve, a járdáról lesből lecsapva, vagy akár egy másik motoron ülve. És akkor még saját magunkról nem is szóltam.
Mivel minket nem véd karosszéria, csupán jó esetben a lehető legjobb ruházat, egy baleset esetén roppant sérülékenyek vagyunk.
Épp ezért szükséges megtanulni, hogy hogyan tudjuk a motor kezelni a forgalomban, elkerülni a balesetveszélyes szituációkat, illetve ha már ilyenbe keveredtünk, lehetőleg probléma nélkül kikeveredni belőle.

A képzéseken nem csak gyakorlati, hanem elméleti ismeretekkel is gyarapodhatsz a motorok kezelését és a forgalomban való részvétel alapvető szabályaival kapcsolatban. Nem Kreszt oktatok, abból a jogosítvány megszerzéséhez le kellett vizsgázni, illetve vannak erre szakosodott oktató cégek. Viszont igyekszem felhívni a figyelmet a Kresz és a gyakorlat párhuzamaira és különbségeire.
Nem pályamotorozást vagy terepmotorozást tanítok meg neked, hanem a mindennapi közlekedésben használható technikákat.

Nagy hangsúlyt kap a gyakorlatok során a motorkerékpár alapvető kezelésének technikája, a balesetveszélyes helyzetek és azok elkerülésének szimulációja, különös tekintettel a kikerülési és fékezési, vészfékezési technikák elsajátítása.
Olyan feladatokat kell megoldani, melyek a magyarországi rendőrmotorosok vizsgafeladatai között is szerepelnek.

Kezdőknek és haladóknak egyaránt!
Mindegy, hogy milyen szinten motorozol, friss-e a jogosítványod, van-e egyáltalán, vagy te vagy a vezetéstechnikai tréningek koronázatlan királya.
Ha tanulni, vagy csak gyakorolni szeretnél, szívesen látlak a tréningjeimen.
És igen, jól olvastad! Nem szükséges jogosítvány a képzésen való részvételhez, mivel azt elzárt, forgalommentes területen tartom, így akár a forgalmi vizsgára is felkészülhetsz egy barátod motorján!
Robogód van? Az sem probléma! Nincs köbcentiméter határ, a legkisebb motoroktól a legnagyobbakig várok mindenkit.

Mi van, ha nem megy?
 Igyekszem a résztvevők képességeit már a tréning elején felmérni, így mindenki a saját tudásának,  bátorságának megfelelő képzést kapja.
A rossz hír, hogy a motorok tudják az összes feladatot, csak rajtad múlik, mennyit tudsz kihozni belőle és magadból. Ebben próbálok a legtöbbet segíteni.
Semmi sem kötelező! Ha úgy érzed, hogy egy feladathoz nincs elég bátorságod, nem fogunk kinevetni! Ehelyett inkább könnyebb, rávezető gyakorlatokkal segítek megszerezni a kellő önbizalmat. Senki sem született motor nyergében (azt hiszem), de mindent meg lehet tanulni!

Meddig tart?
A tréningeket reggel 9 órakor kezdjük és délután 15 órakor ér véget. Dél környékén egy fél órás ebédszünetet tartunk, amikor a hozott szendvicset, üdítőt el lehet fogyasztani, illetve a közeli Plaza éttermében is van lehetőség ebédelésre.
Az egyes gyakorlatok között tartunk apró szüneteket, melyek során a motorok is és te is pihenhetsz, illetve beszélgethetünk az elméleti tudnivalókról is, melyek akár a következő gyakorlatokhoz is kapcsolódhatnak.

És ha esik az eső?
A tréningeket akár gyenge esőben is megtartom, mivel egy túra során sem áll meg az ember, ha esni kezd. Fontos, hogy ilyen körülmények között is megtapasztaljuk a motorkerékpár kezelésének nehézségeit. Amennyiben azonban a tréning napján nagyobb esőre lehet számítani, úgy az elmarad, a jelentkezőket pedig időben értesítem.

Ki és mivel vehet részt a képzésben?
 A tréningeken minden részvevő a saját motorkerékpárjával vesz részt, mivel személyes véleményem szerint mindenkinek azt a motorkerékpárt  kell megismernie, melyet később az utakon is használni fog. A motorkerékpárnak a közúti forgalomban való részvételre alkalmas állapotúnak kell lennie. A nem megfelelő műszaki állapot  (kopott gumi, olajfolyás stb) esetén a részvételt nem engedélyezem.
A tréningeken megfelelő ruházat is szükséges.
A hosszú nadrág, csizma, kesztyű, póló ugyan elegendő, de jobban örülök a protektoros vagy bőr ruházatnak. Egyes feladatokat el lehet végezni könnyebb öltözetben is, de olyanok is vannak, melyeknél a fokozott biztonság szükségszerű.
Bukósisak kötelező! Ez nélkül egyetlen gyakorlat sem végezhető.
Alkoholos befolyásoltság illetve bódultságot okozó szerek hatása alatt álló személyek a képzésen nem vehetnek részt!
A rendezvényeken mindenki saját felelősségére vesz részt, az esetlegesen bekövetkező balesetekért a rendező és a támogatók semmilyen felelősséget nem vállalnak.

Hogyan lehet jelentkezni?
A képzésekre kizárólag ezen honlapon keresztül lehet jelentkezni az IDŐPONTOK menüpont alatt. Telefonos, e-mail-es jelentkezést nem áll módomban elfogadni. Az oldalon megjelentetett időpontok mellett feltüntetésre kerül, hogy hány hely szabad még az adott időpontban. Ha az adott időpontban a létszámkeret betelt, további jelentkezés nem lehetséges.

Ha mégsem tudok elmenni?
Mindenkivel előfordulhat, hogy valami közbejön, és a jelentkezés ellenére mégsem tud eljönni a tréningre.
Ilyen esetben kérlek mielőbb értesíts telefonon, vagy e-mail-ben, hogy a felszabaduló helyet esetleg más el tudja foglalni.
 

Web Analytics and Web Statistics by WebSTAT

 

;